Frank Craemers / 414 Artikels / Categorien / 18 Reacties / TWITTER / RSS feed

De beurstoekomst blikopenen!

DE BEURSTOEKOMST OPEN BLIKKEN
Uitgerekend in Bergen kreeg de communicatie’sector… bergen
perspectieven over zich, in…’Mons chèri’ zou Di Rupo zeggen,
beslist geen roép in de woestijn! Fréderic François werd voor
een periode van twee jaar verkozen als voorzitter van Febelux.
Tijdens zijn mandaat zal hij werken aan drie, reeds eerder gedefinieerde prioriteiten : de veiligheid op de beursvloer,
voor de leveranciers de toegankelijkheid tot het beursforum,
alsook de sensibilering van de communicatie’bureaus en toekomstige
marketeers. De expertisevolle voorzitter, Managing Partner van
Advanced Fair ‘oute’ zich alvast met, – studentikoos bedoeld –
‘pauselijke allures’ voor audiënties op de sofa, vinger aan de pols en hetgeen er leeft in de evenementensector. Pierre Hermant stuurde de fusieverenging reeds 4 jaar succesrijk na fusie met Expobel.
Monstrueus
MICX’Bergen zette haar deuren open voor voor een verhelderend
event in de live communicatiesector : “de eDay 2015”…
Inderdaad was het een overgetelijke dag van networking, professionaltieit, vorming, fun en gastronomie.
De bijzonder getalenteerde Virginie Claes, Miss België voor het leven
modereerde de goed draaiende carroussel, ook tijdens de incentive’
wedstrijd. Het voltrok zich allemaal in een sfeer van hartelijke collegialiteit. Centraal congresthema dit jaar was “Open your future”…
Blik open die toekomst! Er is ondanks de vele verworvenheden
nog bijzonder veel werk aan de beurswinkel in België en Luxemburg.
Het aula’onderwerp werd gebracht door Tom Palmaerts in een voordracht met als titel “Bright Underground”. Tom is trendwatcher en partner bij Trendwolves, een agentschap gericht op jonge consumenten. In 2008 kreeg hij de “Youth trend specialist of the year”, een award van het Nederlandse trendwatcherplatform Second Sight. Sinds 2012 geeft hij lessen aan de Hogeschool Gent en in 2013
ontving hij zelfs de “Trendwatcher of the Year Award”.
“Youngster in de letterbox”, dat belichtte Bpost, inleiding door
Fréderic François. De apotheose bulkte van de fun, de networking om
dat via de apero uit te monden in food en drinks met partytime.
Dan openden de B-posters, de box en ze herpakten zelfs de gepersonaliseerde “rode postbus”. In heel de uitdeining van mailbox,
Instagram, facebook… betekent het een kolossale verademing.
Veredelde gezelschapsspelletjes op de beurs? Zakdoek leggen?…of, het vraagt altijd inspiratie om mensen op de beurs, hetzij je standlocatie te krijgen…met een puzzelstukje, sleutel, …een animatiedingetje, photo booth, zintuigelijk beleving, driedimenstionele (zonne-)bril, business via welness…
Aan creatieve sector’ideeën geen gebrek in die cluster van Febelux!
INFO : febelux.com * 02/773 50 29
redactie : Frank Craemers, 0474/98 37 91

Geen reacties

Reageer