Frank Craemers / 414 Artikels / Categorien / 18 Reacties / TWITTER / RSS feed

Thalys spoort sterker, ruimer, comfortabeler…

Thalys spoort sterker, ruimer, comfortabeler…
*****
Thalys opent een nieuwe hoofdzetel aan het station Brussel-Zuid,
“het kloppende hart” van het Thalys-netwerk. ‘South City Office’ is er met
ruim 4000 m2 verspreid over tweeëneenhalve verdieping.

De CEO van Thalys International kon met bijzondere trots de ‘tussentijdse
resultaten’ voorstellen én het project voor de herziening van haar aanbod.
Hiervoor was de internationale pers naar de nieuwe kantoren van Thalys
nabij “de Midi”, het Zuidstation afgezakt.
Een bezoek aan het Internationale Operationele Centrum van Thalys gaf
zicht op de verschillende kantoorzones : klantendiensten, ticketing,
abonnementen, corporate aanbod, zakenreizen, kids, jongeren, seniorenaanbod, surplusdiensten zoals restauratie…
*****
Aantrekkelijk nieuws is ongetwijfeld dat de toegankelijkheid zal worden
vergroot, de diensten worden uitgebreid en het aanbod zal worden versoepeld.
Sinds de lancering 1 jaar geleden van IZY, de trein aan lage kost tussen Brussel en Parijs, is het succes groot. Deze zomer wordt de capaciteit
verhoogd.

Ter gelegenheid van haar twintigjarig bestaan start Thalys, met het oog
op de toekomst. met een groot controle- en vernieuwingsproject van haar treinstellen.

Van 16 mei tot 7 juni pakt Thalys uit met 50.000 tickets tegen een zacht prijsje, ideaal voor een zomerse citytrip. Luister…voor 20 euro naar Parijs,
Nederland 29 euro en Duitsland 19 euro.
*****
Thalys’inzet
En dan citeren we de strategische doelstellingen met betrekking tot herziening van het Thalys’aanbod.
Thalys is actueel reeds 2 jaar een forse spoorwegonderneming.
Met ruim 2000 medewerkers worden actueel in 4 landen zo’n 6, 7 miljoen
reizigers vervoerd en aangesproken in 4 talen. De vervoeronderneming
heeft bijzonder fors ingezet op efficiënt management, industriële middelen,
een vloeiend bestuur, service en een versterkte klantendienst.
Als concrete resultaten mag worden genoteerd : new free wifi, tot 70 %
tevredenheid in de betrachting dat voor 2017…40 miljoen euro kan worden ingevorderd. Thalys spitsneust tot velerlei groeisporen.
Dik 20 % minder koolstofdioxide’uitstoot werd opgetekend…en daarmee wil Thalys tegen 2020 de doelsteling van – 40 % halen.
Ruime uitbouw
Een nieuwe werkwijze richting Duitsland met doortrek tot Dortmund, verhoogde capaciteit op de as Parijs, Brussel, Amsterdan met vooral de geslaagde zet tussen Parijs en Brussel… pimpte de statistieken.

Prioriteiten voor de klanten zijn de duurzame mobiliteit, de correcte prijs en de menselijke contacten dankzij boordpersoneel. In de roadmap is er sprake van een nieuw transportplan, de nieuwe website, een nieuw digitaal ecosysteem en een eigentijds getrouwheidsprogramma. Het klantenspectrum is veelzijdig qua leeftijd en al evenzeer de Thalysgebaseerde verplaatsing voor business, vrijetijd of een combinatie van beide. Er werd ook gebouwd aan meer keuzemogelijkheden om de Thalys te nemen, bovenop aan verschillende prijzen voor comfort. Voor kinderen, medioren en jongeren gelden aparte tarieven. Er onstond een verbeterde toegankelijkheid voor àlle tickettarieven. Flexibiliteit staat hoog genoteerd. Er is de uitgebreide restauratie en een ruime krantenkiosk, al evenzeer digitaal met toegang tot de lounges.
Noteer bovenop de ambitie om de kaap van 7 miljoen reizigers vanaf 2018 te overschrijden. Thalys verlegt sporen en perspectieven! (fch)
INFO : * +31 02/738 06 37

redactie www.frankcraemers.be, * 0474/98 37 91

==>> http://us14.campaign-archive1.com/?u=f79684dc8e7a3997a924a8d73&id=1edb4ba9be&e=3328bc0cf4

Geen reacties

Reageer