Frank Craemers / 414 Artikels / Categorien / 18 Reacties / TWITTER / RSS feed

Van Duitsland over ‘Germany’…tot toeristische expansie

Van Duitsland over ‘Germany’…tot toeristische expansie
*****
Toeristisch Duitsland ontplooit zich alvast alsof het lente 2018 is.
De campagne sleurt je veelzijdig mee naar kastelen, landschappen,
veelzijdige natuurindrukken…en een schat aan geschiedenisbeleving.
In vakantieland Duitsland had de campagne rond het Reformatie-jubileum
een bijzonder positief effect op het toerisme.

Over de Moezelstreek kan je, wijntje in de hand een sfeervol, winters videofilmpje bekijken.
En dan is er 200 jaar Karl Marx in Trier, de Römer Dom in een stadsdeel
van Frankfurt en bijzonder veel te beleven in Niedersachsen, Bremen,
Brandenburg. De vele hotels zoals Amber, Accor, Maritim…en
de nog gereputeerde andere ontvangen top met lekker eten.
Jawohl, guten appetit!
Er is een heuse Top 100 aan bezienswaardigheden, en bovendien
Neuschwanstein, Rheinland-Pfalz, Hessen, Thüringen….
Er klinkt op vele plaatsen, ja Bart Stouten van KLARA op vele plaatsen klassieke muziek voor de 21ste eeuw.

Je mag actueel in geheel Duitsland een toenemend sterke en lekkere
keuken verwachten, te smaken in vele ‘Länder’ en uitgestald
in het prachtige boek ‘Koch!, Duitse keuken anno nu’ van Liesbeth
& Marijne Thomas. In Berlijn alleen al tellen ze 290 restaurants.

En…ze gaan in stijgende trap daar, want belangrijke thema’s voor de
toekomst zien we als volgt : Duitse gastronomie in 2018 naast
de tentoonstelling van Karl Marx in Trier en het 800-jarig bestaan
van Qyedlinburg.
Bouwen aan wereldtoerisme
Het versterkt zich in 2019 voor 100 jaar Bauhaus in Weimar en 100 jaar Theodore Fontane. Het was een Duits schrijver van balladen,
romans en rescencies op de overgang van het realisme naar het naturalisme.
In 2020 noteert zich de 250ste verjaardag van Beethoven en het
Passiespel van Oberammergau.
Het toeristisch aanbod voor de komende jaren is weeral formidabel
uitgetekend, van het Roergebied over Baden-Würtenberg tot
in Garmisch-Partenkirchen. Koop je een stevige pull…en klink met
de pul, biergevuld uit Beieren in München en verre omgeving
tot in Neuschwanstein toe. Duitsland is voor wintersport bestemming
nummer twee!

Het toerisme dat Duitsland inkomt stapelt zich ongetwijfeld
tot een verdere dynamische groei.
Het werd allemaal geponeerd tijdens een persconferentie met
aansluitende ‘Duitsland Workshop’ te Brussel in Hotel Metropole.
We spreken dan graag over de culturele reisbestemming voor Europeanen, de algehele handelseerlijkheid, de citytrips, internationale conferenties…
en dan, niét te verwaarlozen, Duitsland als reisbestemming voor jonge Europeanen. Met een film over Duitsland won men een Award op
het internationaal festival Art & Tur.

De cijferdans kan je ontlenen aan de ‘Global marketing for Destination Germany’ : tegen 2030 een potentieel van 121 miljoen overnachtingen,
10 miljoen bezoeken op de website voor activiteiten op sociale media,
landingpagina’s, betrokkenheid van travelpartners, apps, online campagnes,
thema’s voor bestemmingen en de mobieltjes. Toegankelijkheid én…
dat-het-met-de-aarde-nog-lang-moge-duren, daar hebben ze het voor!

Duitsland evolueert bijzonder sterk met een toeristisch sneeuwbaleffect! (fch)

INFO : * +32 02/240 45 87

redactie www.frankcraemers.be, * 0474/98 37 91

==>> http://us14.campaign-archive1.com/?u=f79684dc8e7a3997a924a8d73&id=1edb4ba9be&e=3328bc0cf4

Geen reacties

Reageer