Frank Craemers / 414 Artikels / Categorien / 18 Reacties / TWITTER / RSS feed

ITZU…ietsepietsi meer perscommunicatief in Limburg

ITZU…ietsepietsi meer perscommunicatief in Limburg

Van bedrijfsorganisatie over micro-communicatie tot breedhoeks-ventilatie…de vele KMO’s die Limburg rijk is, streven ernaar!
Precies daarom organiseerde KvKLimburg de clustering om de
Limburgse Persprijs te kunnen toekennen. In de running waren ITZU,
ALK Reismakers en H.Essers. Aanvankelijk was het zelfs de bedoeling
om een ‘Dag van de marcom on tour’ op te zetten. Erg jammer dat die
“c.hronische wielklem” weer aan zet was… Het concept is zéker voor opzet én uitvoering vatbaar… De componenten zoals integratie van duurzaamheid zijn nooit ver weg in het geheel van marketing- en communicatie’beleid.
Barrages
De laureaten voor de eindronde hebben zich in een bijzonder moeilijk
economisch jaar weten te onderscheiden.
Johan Leten hecht als algemeen directeur van Voka – KvK Limburg
bijzonder veel belang aan bedrijfscommunicatie. Precies de crisis
van de jongste twee jaren liet geen persconferenties, – babbels of –
momenten toe. Toch bleef het essentieel om vlot en functioneel te
blijven communiceren, intern en extern. Het was surfen op de aanbevelingen van de overheid, de virologen en het crisiscomité…
Het was evenmin evident om de communicatie naar de pers te verzorgen.
HR’facilitair…
ITZU wist àndere mediakanalen te benutten in een wel doordachte
communicatie’strategie. Persrelaties maken initieel onderdeel uit
van het communicatie’gebeuren. ITZU wist zich goed outen over zijn
groei, overnames en de arbeidsmarkt. Het werven van personeel
werd bijvoorbeeld doordacht aangepakt met filmpjes. De ‘boodschappen’ konden door de stakeholders met resultaatgericht succes worden opgepikt. Kristien Moelans toonde zich als marketing manager bij ITZU dan ook zeer vereerd bij de uitreiking.
Hun marktreputatie liegt er evenmin om!
Het bedrijf weet ook àltijd met de noodzakelijke flexibiliteit en transparantie bijzonder kort op de bal te spelen.
Communicatie’opbouw
De vakjury was begènd door Hervé Van de Weyer (Hogeschool PXL),
Dirk Reynders (Radio 2), Dirk Billion (TVL), Dominiek Claes (Het Belang
van Limburg) en Kurt Meers (Made in Limburg).
Serafien Bierwaerts van VOKA’Limburg enthousiasmeerde elkeen,
te kijken wie de trofee mee huiswaarts kon nemen?

Het Netwerk MarCom speelt als een professioneel kennisnetwerk
dat extra wijsheden en weetjes aan de leden toe bedeelt…
Nà Nieuwjaar is er …nog een jaar, bekijk de VOKA’activiteitenlijst
met de PlatoWintervibes…en zoveel meer…
INFO : www.voka.be/limburg/inschrijvingntwerken *
serafien.bierwaerts@voka.be

Geen reacties

Reageer