Hasselt, kortverblijvend smaken in 4 lussen…
-> In Hasselt is een kortverblijf altijd te kort! Veel jongeren uit de Euregio trekken nù àl handvast met de Ipad voor vrijgezellendagen naar Hasselt… naast Krakow, Lille, Aken… Precies daarom trekt de stadsnucleool Limburg de nieuwe Smaakmakerscampagne op gang met vernieuwende en verfrissende acties. Een kwartet van BV’s, bekende Vlamingen, werd hiervoor ingezet :
Regi Penxten, producer, DJ met Milk Inc, Giovanni Oosters, de creatieve chef-kok en Smaaksalonner Vous le Vous, Hanne Troonbeeckx, presentatrice van kookkanaal Njam, dan nog Ilse Liebens, Hasseltse Bohémienne van JIMtv en Studio Brussel. Er werden 4 profielen uitgewerkt die élk het best bij hun stijlbewustzijn past : trendy, bohémien, exclusief en creatief!
De vier Smaakmakers leggen via die Iphone één van de routes af en tonen in het filmpje
zijn/haar persoonlijke tips en favoriete adresjes uit de route. Het filmpje begint of eindigt altijd in een logieuitbating die past binnen het thema van de route. Op élke route staan een 35-tal leuke adresjes van winkels, horecazaken, musea, cultuurhuizen. De 4 routekaarten kunnen gratis worden afgehaald in de Smaakwinkel te Hasselt of gedownload worden op je smartphone.
Toeristen die voortaan een kortverblijf boeken in de ‘Hoofdstad van de Limburg’smaak’
zullen hun verblijf met een meerwaarde kunnen beleven. Toerisme Hasselt
en Toerisme Limburg klonken daarvoor de inspiratie, energie én budgetten in elkaar.
Limburg heeft een sterk toeristisch profiel als groene regio vol boeiende outdoor activiteiten.
Zo’n vakantiebestemming heeft evenzeer aantrekkelijke nabije micro-steden nodig!
De Facebook-wedstrijd laat toe “overnachtings”prijsjes te winnen…én in het najaar krijgt
de Smaakmakers’campagne een vervolg… in de geest van ‘short city trips’!
(fch)
INFO : www.citytriphasselt.be ; tel. 011/23 95 40;
-> redactie : www.frankcraemers.be; 0474/98 37 91
- Posted by Frank at 09:33 am
- Permalink for this entry
- Filed under: Toerisme
- RSS comments feed of this entry
- TrackBack URI
Geen reacties
Reageer